Med en video på YouTube lanserte Truimph sin Speed Triple 1200 RR tidligere i dag. På papiret er både utseende og prestanda tiltalende.

RR-versjonen har fått en mer aktiv kjørestilling og en kåpe som ser svært bra ut. Vi liker spesielt godt linjene som er brukt i designet og bruken av karbon-deksler i cockpit, på sidedeksler og i forbindelse med kåpen. Den runde frontlykten og den slanke kåpen sørger for et utseende som vil bli lagt merke til når den slippes ut på norske veier. Den kommer i to fargevarianter Red Hopper og Crystal White.

Les flere nyheter her

Speed Triple 1200 RR er en videreføring av nakensykkelen Speed Triple 1200 RS. Den har den samme tre-sylindrede motoren som yter 180 hester ved 10.750 omdreininger per minutt. Maks dreiemoment er 125 Nm og hentes ut ved 9.000 rpm. Speed Triple RR er også utstyrt med kvikkskifter og slipper-clutch.

Semiaktiv fjæring

RR-versjonen har fått Ölins EC 2.0 semiaktiv fjæring og fem kjøremoduser. Den er utstyrt med en single side svingarm og 17 tommer store aluminiumsfelger. Bremsene er levert av Brembo. Foran finner vil to 320 millimeter flytende skiver og Stylema Monoblock kalipere. Bak finner vi en skive som måler 220 millimeter og en kaliper med to stempler. Fra fabrikken leveres motorsykkelen med Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 dekk.

Denne motorsykkelen har avansert elektronikk som optimalisert ABS og Traction Controll som tar hensyn til hvor mye nedlegg føreren har.

Triumph har lagt stor vekt på at cocpit-en skal være ren og oversiktlig. Her finner vi en fem tommer stor TFT-skjem med en rundt «klokke» i midten, og de fleste ledninger er skjult bak karbondeksler.

Når alle væsker er fylt skal motorsykkelen veie 199 kilo og ha en tankkapasitet på 15.5 liter. Setehøyden er på beskjedne 83 centimeter. Akselavstanden er på 1439 millimeter og serviceintervall er oppgitt til å være 16.000 kilometer. Prisen vil starte på 279 000.- norske kroner.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *